18/8

Ett datum jag sent kommer glömma! Hela mitt liv blev annorlunda, mitt hjärta var för första gången med om att mista någon man älskar så otroligt mycket! Det gjorde ont, inte bara 1dag utan flera veckor...

18/8 - 2006 - Chakira "Kira" fick åka upp till himlen och galoppera på dom evigt gröna ängarna. Kira var den första hästen mamma köpte som sin egen, hon hade hand om henne från att jag var 3 år ungefär. Red in henne och lärde henne allt, dom tävla upp till LA dressyr och 1meters hoppning. Dock om hon inte hade haft pålagringen på höger bak hade hon kunna gått sjukt långt! För den här hästen hade ett hjärta av guld!

På hoppträningar vägrade hon väldigt ofta, vilket gjorde att mamma blev väldigt osäker. Hon stannade även på framridningen (har full förståelse över att hon stanna eftersom hon hade ont), dom hoppade några tävlingar och hon stannade ALDRIG inne på banan. När hon kom in på banan viste hon vad som gällde och hon gjorde ALLTID sitt bästa för att vara snabbast och felfri! 

Kommer inte glömma sista tävlingen dom hoppade, Kira hade vägrat på framhoppningen i vanlig ordning... Jag var skit nervös, och mamma med för den delen... Dom gick in och hoppade grunden utan problem, startar omhoppningen och mamma rider som på en ponny, snabbt och korta vägar, Kira hoppar och ser glad ut! Det räckte till en andra plats.


hästen som älskar att hoppa och som hade kunna gått hur långt som hellst!

Du kommer vara den hästen som har störst plats i mitt hjärta, för du var den absolut första och bästa! <3

/a
 

Kommentarer
Postat av: Michelle

Super sööt blogg verkligen:D

2011-08-18 @ 22:10:39
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/
Postat av: dite

allt bra? :)

följa varandra via bloglovin.

klicka gärna på min tävling också.

http://afroditeedreflo.blogg.se/2011/august/vinn-ett-valfritt-iphone-skaltillbehor.html :)

2011-08-18 @ 22:14:33
URL: http://afroditeedreflo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0