electra

Tänker berätta lite om hästrn jag har tävlat under året och vad vi lyckats med!

Electra var den första jag var ut och tävla på. Hon var en ridskoleponny, född 1993 och c-ponny. 2005 var jag ut med henne på min första tävling, hon själv hade gått LA med en annan tjej på ridskolan som då blev 18 och inte fick tävla henne längre.

Vi gick från LD till LA på två år, det sista året var vi även med på DM. Tro det eller ej, men jag och Electra som kommer från ridskolan, vi träna knappt 1gång i veckan.. Vi två åkte upp till Ånge och vann DM 2007 för c-ponnysar! Det är det bästa som någonsin hänt mig! Känslan vi hade inne på banan över hindren och mellan dom var oförglömliga. Det var som att Electra viste att den här tävlingen var viktig, hon gjorde sitt bästa och det räckte till en seger, jag var så glad att jag grina!

Electra är den som lärt mig det mesta! Speciellt när det gäller att tävla, eftersom att när hon kom in på banan och när hon hörde "varsi god att rid" fick hon bokstavlingen damp. För hon viste då att hon när som hellst skulle få börja galoppera och hoppa som hon älskar!

2007 var sista året jag tävla henne, men tur som jag hade fick jag, mamma och pappa i Agnes att hon också skulle tävla Electra. Agnes var inte alls pepp på det för hon gillade henne inte, men efter att hon tränat henne på riktigt så var hon fast. Hon insåg nog att detta är en ponny som man har chansen att vinna med!!

Nu 2011 är Electra såld från ridskolan och hon ska få ett bra avslut på sitt liv, det är hon värd!


När vi vunnit DM!


Agnes och Electra!

Hästen som till största del gjort mig till den jag är idag inom ridningen!

/a


Kommentarer
Postat av: amanda

riktigt söt hund du hade på headern :) kramis

2011-08-19 @ 10:25:46
URL: http://ajey.blogg.se/
Postat av: Amelie och Malin

söt blogg!^^

2011-08-19 @ 11:00:01
URL: http://somethingyoulike.blogg.se/
Postat av: Emblem

Verkligen en kanonponny! :)

2011-08-21 @ 21:06:04
URL: http://emblems.blogg.se/hast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0